Talent Administrator
Opis relacji z rekrutacji
Bardzo doceniam elastyczność i otwartość na różnorodność, które zostały wyrażone podczas rozmowy.

Scrolluj swobodnie lub filtruj te relacje, które najbardziej Cię interesują
Bardzo doceniam elastyczność i otwartość na różnorodność, które zostały wyrażone podczas rozmowy.
Rekrutacja w moim przypadku wyglądała następująco: 1) Półgodzinna rozmowa telefoniczna z pracownikiem HR (częściowo po angielsku, doświadczenie, motywacja, generalnie jak wszędzie). 2) Rekrutacja w firmie (Poznań) składała się z 4 części: - test z angielskiego (pytania abcd - synonimy wyrazów i wyrażeń; dopisz brakujący wyraz w tekście; wypełnij tekst używając jednego z wyrazów pod tekstem z ewentualnym przekształceniem go; podane jedno pełne zdanie i po nim kolejne z luką - uzupełnij zdanie używając 2-5 wyrazów w tym 1 podany nie zmieniając tego podanego wyrazu ani sensu zdania <czyli typowe zadanie jak przy zdawaniu na certyfikat FCE>, napisz maila prosząc o pomoc w przeprowadzeniu szkolenia z Excela) - zadanie grupowe również po angielsku: było 5 kandydatek i 4 osoby obserwujące; pól godziny na wspólne ustalenie listy priorytetów na podstawie e-maili (każdy dostał po 2-3 inne). Jedna osoba przedstawia plan i potem około 15 minut pytań rekruterów (do wszystkich) o szczegóły i ewentualne scenariusze awaryjne. -po przerwie (zostały 3 osoby z 5) indywidualne rozmowy po 45 minut. Jedna to zadanie po angielsku na podstawie tekstu z sytuacją w firmie, druga to typowa rozmowa rekrutacyjna z 2 osobami (wywodzącymi się z działu, do którego prowadzono rekrutację) - po polsku Po kilku dniach odpowiedź z firmy. Ostatni etap to wideokonferencja z managerem działu. Mam nadzieję, że to komuś pomoże. Powodzenia!
Widocznie ich proces rekrutacyjny jest bardzo ściśle przeprowadzany zawsze według takich samych reguł. Mogę powiedzieć, że dokładnie tak samo wyglądało to u mnie jak u opisywanych osób z tą różnicą, że mój skończył się po pierwszej serii rozmów, a nie wiem czy ktoś tu dotarł dalej. Dokładnie rzecz biorąc miałam test ten cały Problem Solving, krótkie rozmowy z konsultantami po angielsku, niemiecku i polsku. Atmosfera lekko sztywna, ale to w końcu rekrutacja. Pytania tak jak zaznaczyłam do tego praca pod presją czasu, myślenie analityczne, dostrzeganie szczegółów, czas od kiedy będę dyspozycyjna.
Rekrutacja wyglądała w ten sposób: 1. aplikacja po angielsku 2. test analityczny - sprawdza czy się myśli w analityczny sposób, to nie jest trudne do zrobienia, trzeba trochę pogłówkować 3. rozmowy - 3 rozmowy po 15 minut mniej więcej - na każdej pytają o coś innego, ale co było na której to sobie nie przypomnę; na pewno mnie pytali o studia, doświadczenie w pracy w HR, czy lubię taką pracę czy nie, o obsługę MS Office, wiedzę na temat prawa pracy i o oczekiwania Dla mnie rekrutacja zakończyła się po tym maratonie rozmów.
Po złożeniu aplikacji jak się spodoba CV i LM dostaje się test do rozwiązania i to podobno jest u nich standardowe działanie. Testy przykładowe jak się później zorientowałam można sobie zobaczyć u nich na stronie, ale ja się zorientowałam już po fakcie to nie mogłam niestety skorzystać. Tzn. nic mi to nie dało Jak się dobrze rozwiąże test to się trafia na rozmowy kwalifikacyjne. Piszę rozmowy, ponieważ to nie była jedna standardowa rozmowa tylko 3 spotkania takie dłuższe. Nie jest to proste, sprawdzają oczywiście znajomość języków, wiedzę i co tylko im przyjdzie do głowy. Sporo pytają o doświadczenie i oczekiwania. Do następnej tury spotkań nie przeszłam a podobno jest jeszcze tura druga.
Aby dostać się na rozmowę kwalifikacyjna, kandydat musi najpierw rozwiązać "Problem Solving Test" (PST) - który jest 25 zadaniowym egzaminem, składającym się z trzech caseów biznesowych, na który ma godzinę. Test jest w języku angielskim niezależnie od biura (Polskie biuro daje bodajże 15 minut więcej). Po zdaniu egzaminu kandydat jest zaproszony na rozmowę kwalifikacyjna która podzielona jest na 2/3 oddzielne rozmowy z różnymi prowadzącymi (Są to zazwyczaj pracownicy na poziomie Senior Assiociate bądź Engagement Manager). Każda z trzech rozmów jest podzielona na dwie główne części, rozmowa o 'personal skills' i dotychczasowych osiągnięciach kandydata (tzw. behavioural), druga częśc jest z rodzaju 'case interviews', gdzie kandydat rozwiązuje problem biznesowy. Case może odnosić się do wszystkiego; przemysłu, bankowości, finansów, marketingu czy ekonomii