Paulina Wiater
grudzień 08, 2023

Posty na LinkedInie - know how!

Wyróżnij się na LinkedInie, tworząc angażujące publikacje! Teraz jest czas, aby zwrócić uwagę rekrutera!
  1. Dlaczego warto publikować na LinkedInie?
  2. Jak stworzyć publikację, która przyciągnie uwagę?
  3. Rodzaje postów na LinkedInie
  4. Regularność publikacji
  5. Czy publikacje naprawdę robią różnicę?
  6. Decyzja zapadła! Opublikuj pierwszy post na LinkedInie!

Kolejny post z serii o LinkedInie właśnie wjeżdza! Tym razem skupimy się na publikacjach: zarówno postach, jak i artykułach, które możesz udostępniać na tej platformie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego pracodawcy lub poszerzyć swoją sieć kontaktów!

Przedstawimy pomysły i praktyczną wiedzę dotyczącą skutecznego publikowania treści na LinkedInie!

Dlaczego warto publikować na LinkedInie?

Już dawno minęły czasy, kiedy na Facebooku wrzucało się publikacje o nowych studiach czy awansach, bo aktualnie Gen Z określa to mianem “boomerskiego”. Ale na LinkedInie spokojnie możemy olać ten trend!

Na LinkedInie wręcz namawiamy do częstego wrzucania treści! To kluczowy element, który przyciąga uwagę rekruterów i buduje sieć kontaktów w interesującej cię branży. Jeśli zależy ci na tym, by twój profil nie był tylko nudną sekcją z tymi samymi informacjami co w twoim CV, to teraz jest idealny moment na wrzucenie pierwszej publikacji. To taka szansa dla rekruterów, żeby odkryli twój profil, co z kolei może zakończyć się naprawdę ciekawą posadą!

Jak stworzyć publikację, która przyciągnie uwagę?

Zapomnij o nudnych ścianach tekstu! Teraz do gry wchodzą emotikony, pogrubienia, linki, a nawet hasztagi – to właśnie twoi nowi sprzymierzeńcy! Dodaj odrobinę humoru, podkreśl kluczowe elementy i wrzuć linki do ciekawych źródeł.

Przykład:

#Hasztagi zwiększą twoją widoczność i zasięgi, no przecież wiesz jak one działają 😉

#Odstępy i akapity zapewnią przejrzystość tekstu, a #wypunktowania uporządkowanie twoich myśli. Nie zapominaj o #emotkach😎 — ale też nie przesadzaj z ich ilością. Wyważone i dobrze dobrane uatrakcyjnią twój post i zwrócą bardziej uwagę czytelnika. Tak samo ważne są zdjęcia i multimedia — jeśli są związane z treścią twojej publikacji, to śmiało je dodawaj!

Dla trwałości posta oznaczaj firmę, produkt, organizację czy lokalizację. To klucz, by pojawiał się w wyszukiwaniach i ciągle zyskiwał na uwadze!

Rodzaje postów na LinkedInie

  • „Zwykła” publikacja (do 3000 znaków)

Gotów podzielić się nowościami? Niezależnie czy to sukcesy, nowe stanowisko czy cokolwiek innego, wykorzystaj pełne trzy tysiące znaków, by skutecznie przekazać swoją wiadomość!

  • Artykuł (do 100 000 znaków)

Standardowy post to za mało? Wypróbuj artykuły! 

Oto jeden ze wpisów Dagmary Pakulskiej-Porembińskiej, dzielącej się doświadczeniem na warsztatach Talent Class. Jej rady znajdziesz także w poprzednim artykule o konieczności posiadania profilu na LinkedInie!

  • „Opublikowane ponownie”

Coś złapało cię za serce? LinkedIn daje możliwość podzielenia się treścią innych użytkowników. Weź udział w dyskusji, bądź udostępnij to, co zdobyło twoją uwagę!

Regularność publikacji

Zastanawiasz się, jak często wrzucać coś na LinkedIna? Po ważnych momentach w karierze, jak ukończenie kursu czy obrona dyplomu, bez wahania rzuć to w świat!

To świetna okazja, by podzielić się radosnymi chwilami. A jak często? To już zależy od Ciebie! Poza swoimi postami warto czasem dać łapkę w górę kolegom, udostępnić coś z ich działalności albo nawet napisać jakiś fajny artykuł. 

Rozwijaj obecność w sieci w swoim stylu!

Czy publikacje naprawdę robią różnicę?

Okazuje się, że tak. LinkedIn to nie tylko przestrzeń do budowania kariery, ale też kluczowy element rekrutacyjny, równie ważny co CV. To potwierdza ekspertka w tej dziedzinie:

CV czy LinkedIn? Które teraz bardziej liczy się w rekrutacji?

Jedno nie wyklucza drugiego, tak jak kawa nie wyklucza herbaty. Gdy myślimy o swojej ścieżce kariery na serio, powinnyśmy zadbać zarówno o profesjonalne CV, jak i uzupełnić oraz stale aktualizować swój profil na LinkedInie. To drugie narzędzie daje nam dodatkową szansę na to, by zaprezentować swoją aktywność, wiedzę i styl komunikacji. W przypadku CV nie mamy takiej możliwości. Śmiało można więc stwierdzić, że CV i LinkedIn mogą się świetnie uzupełniać na rynku pracy. 😉 


Dagmara Pakulska-Porembińska


Media społecznościowe rzeczywiście grają ważną rolę w rekrutacji — nawet te prywatne! Chcesz wiedzieć jak? Sprawdź nasz tekst!

Decyzja zapadła! Opublikuj pierwszy post na LinkedInie!

Nie, to nie będzie boomerskie! Użytkownicy LinkedIna, zwłaszcza z twojej sieci, będą szczerze zainteresowani ciekawymi osiągnięciami, czy spostrzeżeniami, które opublikujesz. Więc przeglądaj inspirujące treści, podawaj dalej jakieś szczególnie bliskie ci tematy i pamiętaj o dobrym savoire vivre redagowania publikacji! 

A jeśli nie masz nic ciekawego na dzień dobry, to dlaczego nie wyrzucisz na tapetę swojego zdania na temat branżowej sprawy? Może masz w głowie ostatnią mądrość z jakiejś książki? Bądź kreatywny i daj się wciągnąć w grę! 


Nie do końca wiesz, jak założyć konto na LinkedInie? To proste! Załóż konto z naszą pomocą!

Podobne

Wartości i cele w CV: jak je wyeksponować?

To jedno pytanie, które na 99% pojawi się na rozmowie kwalifikacyjnej

Wideo CV — zobacz, jak je stworzyć!

Jak napisać CV w obcym języku?

Dane osobowe w CV a RODO

Oczy mówią więcej niż słowa: eye-tracking w ocenie CV