Paulina Wiater
marzec 18, 2024

Talent Match z firmą Decathlon — bieg po sukces!

Jak rekrutuje i buduje swój Employer Branding firma Decathlon? Sprawdź jakie wyzwania rekrutacyjne stoją przed nimi i na co zwracają uwagę u przyszłych pracowników!
  1. Wizerunek pracodawcy na targach pracy 
  2. Przygotowania do Talent Days
  3. Na co pracodawca Decathlon zwraca uwagę u potencjalnego pracownika?
  4. Wyzwania rekrutacyjne 

Targi pracy Talent Days to okazja zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy na znalezienie karierowego dopasowania — Talent Match daje taką możliwość. 

Martyna Wicherek — Liderka ds. Rekrutacji Decathlon Śląsk podzieliła się z nami swoimi wrażeniami z uczestnictwa oraz rekrutacji na targach Talent Days. Podczas ostatniej edycji zatrudnili Zuzannę, z którą odbyli rozmowę właśnie w ramach Talent Match. 

Zobacz, jak wyglądał ten maraton!  

Wizerunek pracodawcy na targach pracy 

TALENT DAYS: Cześć Martyna! Jako Liderka ds. Rekrutacji w Decathlon Śląsk, zapewne doskonale wiesz, jak budować employer branding i pozytywny wizerunek waszej firmy — jak w tę misję wpisuje się Talent Days?

MARTYNA: Budując nasz employer branding bierzemy udział w targach pracy oraz innych wydarzeniach branżowych. Dodatkowo aktywnie współpracujemy z biurami karier na uczelniach, prowadzimy dynamiczny profil firmowy w mediach społecznościowych i promujemy naszą firmę poprzez atrakcyjne oferty pracy. Talent Days doskonale wpisuje się w naszą misję, ponieważ to niezwykle atrakcyjne, medialne i profesjonalne wydarzenie. Udział w nim pozwala firmom, takim jak nasza, budować pozytywny wizerunek pracodawcy na rynku pracy. 

Przygotowania do Talent Days

TALENT DAYS: Jak przygotowujecie się do Talent Days, tak aby się wyróżnić? 

MARTYNA: Nasze metody prezentacji firmy podczas tego wydarzenia są różnorodne i starannie przemyślane. Przede wszystkim stawiamy na ludzi od nas, którzy w sposób naturalny i pełen entuzjazmu opowiadają o pracy w Decathlon. Nasz zespół to osoby z pasją, które chętnie dzielą się swoim doświadczeniem z potencjalnymi kandydatami odwiedzającymi nasze stanowisko. Przed targami przygotowujemy również ulotki z kodami QR do naszych ogłoszeń na stronie Decathlon Kariera, aby ułatwić dostęp do aktualnych ofert pracy. Dodatkowo tworzymy strefę sportu, w której organizujemy ciekawe konkurencje, a nagrodami są nasze produkty. To doskonała okazja, aby zaprezentować naszą pasję do sportu oraz promować aktywny styl życia. 

TALENT DAYS: Czy targi pracy pomagają wam w zdobyciu cennych informacji o rynku pracy (np. trendy branżowe, informacje o działaniach konkurencji, zachowania i oczekiwania kandydatów)?

MARTYNA: Tak, targi pracy stanowią dla nas niezwykle cenne źródło wiedzy. Możemy dokładnie obserwować, czego poszukują nasi potencjalni pracownicy oraz co jest dla nich kluczowe w kontekście warunków pracy. Podczas samego wydarzenia aktywnie ich pytamy, dlaczego zdecydowali się zainteresować naszą firmę i pracować w naszym środowisku. Uważamy, że to bezpośrednie interakcje na stoisku pozwalają nam uzyskać 100% wartościowych informacji, które pomagają nam lepiej zrozumieć oczekiwania kandydatów oraz dostosować nasze oferty pracy do ich potrzeb. 

Na co pracodawca Decathlon zwraca uwagę u potencjalnego pracownika?

TALENT DAYS: Na co w takim razie zwracacie szczególną uwagę u kandydatów? 

MARTYNA: Szukamy osób, które nie tylko podzielają nasze wartości, ale także emanują pasją, ambicją i pragnieniem ciągłego rozwoju, nawet jeśli dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę zawodową. Zwracamy uwagę na entuzjazm i ich energię — zwłaszcza jeśli nie boją się wyzwań i pragną rozwijać się w dynamicznym środowisku. Poszukujemy ludzi odważnych, którzy cenią kontakt z klientami i czerpią radość z budowania relacji z nimi.

A jak wygląda proces rekrutacyjny w firmie Decathlon? Odpowiedź poniżej:

Wyzwania rekrutacyjne 

TALENT DAYS: Czy mierzycie się z jakimiś wyzwaniami związanymi z rekrutacją pracowników w branży sportowej i logistycznej na terenie Śląska?

MARTYNA: Tak, stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rekrutacją pracowników w branży sportowej i logistycznej u nas na Śląsku. Konkurencja na rynku pracy jest ogromna, a my dążymy do pozyskania najlepszych talentów do naszych zespołów. Zauważamy, że wielu młodych ludzi uczestniczy w kilku procesach rekrutacyjnych jednocześnie, co sprawia, że szybka reakcja rekrutera jest kluczowa. Jak mówi przysłowie: kto pierwszy, ten lepszy. Podczas ostatnich targów w Katowicach poszukiwaliśmy kandydatów właśnie na stanowiska doradców sportowych i w dziale logistyki. Zdołaliśmy zgromadzić aż 90 e-CV. W ciągu dwóch tygodni od targów skontaktowaliśmy się z każdą osobą, aby podziękować za odwiedzenie naszego stoiska i pozostawienie CV. Część z nich zaprosiliśmy do kolejnych etapów kwalifikacji, więc targi pozwalają nam rekrutować znacznie sprawniej. 

TALENT DAYS: Kolejna edycja targów pracy w Katowicach już 12 marca — widzimy się już niebawem! Życzymy wam dalszych sukcesów w rekrutowaniu odważnych, ambitnych i energicznych kandydatów. Do zobaczenia! 

Poznaj perspektywę rekrutacji w firmie Decathlon oczami Zuzy!

Podobne

Na Talent Days możesz iść w ciemno — historia Michała

Rekrutacja Młodych Talentów oczami firmy Getinge!

Jak wygląda praca w Kaufland Polska? Rekrutacja od podszewki!

Poznaj karierową historię Tomka!

Jaki jest idealny przepis na #PerfectMATCH?

Przekonaj się, jak wygląda speed dating w Talent Match!