Paulina Wiater
marzec 18, 2024

Talent Match z firmą Decathlon — bieg po sukces!

Jak rekrutuje i buduje swój Employer Branding firma Decathlon? Sprawdź jakie wyzwania rekrutacyjne stoją przed nimi i na co zwracają uwagę u przyszłych pracowników!
  1. Wizerunek pracodawcy na targach pracy 
  2. Przygotowania do Talent Days
  3. Na co pracodawca Decathlon zwraca uwagę u potencjalnego pracownika?
  4. Wyzwania rekrutacyjne 

Targi pracy Talent Days to okazja zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy na znalezienie karierowego dopasowania — Talent Match daje taką możliwość. 

Martyna Wicherek — Liderka ds. Rekrutacji Decathlon Śląsk podzieliła się z nami swoimi wrażeniami z uczestnictwa oraz rekrutacji na targach Talent Days. Podczas ostatniej edycji zatrudnili Zuzannę, z którą odbyli rozmowę właśnie w ramach Talent Match. 

Zobacz, jak wyglądał ten maraton!  

Wizerunek pracodawcy na targach pracy 

TALENT DAYS: Cześć Martyna! Jako Liderka ds. Rekrutacji w Decathlon Śląsk, zapewne doskonale wiesz, jak budować employer branding i pozytywny wizerunek waszej firmy — jak w tę misję wpisuje się Talent Days?

MARTYNA: Budując nasz employer branding bierzemy udział w targach pracy oraz innych wydarzeniach branżowych. Dodatkowo aktywnie współpracujemy z biurami karier na uczelniach, prowadzimy dynamiczny profil firmowy w mediach społecznościowych i promujemy naszą firmę poprzez atrakcyjne oferty pracy. Talent Days doskonale wpisuje się w naszą misję, ponieważ to niezwykle atrakcyjne, medialne i profesjonalne wydarzenie. Udział w nim pozwala firmom, takim jak nasza, budować pozytywny wizerunek pracodawcy na rynku pracy. 

Przygotowania do Talent Days

TALENT DAYS: Jak przygotowujecie się do Talent Days, tak aby się wyróżnić? 

MARTYNA: Nasze metody prezentacji firmy podczas tego wydarzenia są różnorodne i starannie przemyślane. Przede wszystkim stawiamy na ludzi od nas, którzy w sposób naturalny i pełen entuzjazmu opowiadają o pracy w Decathlon. Nasz zespół to osoby z pasją, które chętnie dzielą się swoim doświadczeniem z potencjalnymi kandydatami odwiedzającymi nasze stanowisko. Przed targami przygotowujemy również ulotki z kodami QR do naszych ogłoszeń na stronie Decathlon Kariera, aby ułatwić dostęp do aktualnych ofert pracy. Dodatkowo tworzymy strefę sportu, w której organizujemy ciekawe konkurencje, a nagrodami są nasze produkty. To doskonała okazja, aby zaprezentować naszą pasję do sportu oraz promować aktywny styl życia. 

TALENT DAYS: Czy targi pracy pomagają wam w zdobyciu cennych informacji o rynku pracy (np. trendy branżowe, informacje o działaniach konkurencji, zachowania i oczekiwania kandydatów)?

MARTYNA: Tak, targi pracy stanowią dla nas niezwykle cenne źródło wiedzy. Możemy dokładnie obserwować, czego poszukują nasi potencjalni pracownicy oraz co jest dla nich kluczowe w kontekście warunków pracy. Podczas samego wydarzenia aktywnie ich pytamy, dlaczego zdecydowali się zainteresować naszą firmę i pracować w naszym środowisku. Uważamy, że to bezpośrednie interakcje na stoisku pozwalają nam uzyskać 100% wartościowych informacji, które pomagają nam lepiej zrozumieć oczekiwania kandydatów oraz dostosować nasze oferty pracy do ich potrzeb. 

Na co pracodawca Decathlon zwraca uwagę u potencjalnego pracownika?

TALENT DAYS: Na co w takim razie zwracacie szczególną uwagę u kandydatów? 

MARTYNA: Szukamy osób, które nie tylko podzielają nasze wartości, ale także emanują pasją, ambicją i pragnieniem ciągłego rozwoju, nawet jeśli dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę zawodową. Zwracamy uwagę na entuzjazm i ich energię — zwłaszcza jeśli nie boją się wyzwań i pragną rozwijać się w dynamicznym środowisku. Poszukujemy ludzi odważnych, którzy cenią kontakt z klientami i czerpią radość z budowania relacji z nimi.

A jak wygląda proces rekrutacyjny w firmie Decathlon? Odpowiedź poniżej:

Wyzwania rekrutacyjne 

TALENT DAYS: Czy mierzycie się z jakimiś wyzwaniami związanymi z rekrutacją pracowników w branży sportowej i logistycznej na terenie Śląska?

MARTYNA: Tak, stawiamy czoła wyzwaniom związanym z rekrutacją pracowników w branży sportowej i logistycznej u nas na Śląsku. Konkurencja na rynku pracy jest ogromna, a my dążymy do pozyskania najlepszych talentów do naszych zespołów. Zauważamy, że wielu młodych ludzi uczestniczy w kilku procesach rekrutacyjnych jednocześnie, co sprawia, że szybka reakcja rekrutera jest kluczowa. Jak mówi przysłowie: kto pierwszy, ten lepszy. Podczas ostatnich targów w Katowicach poszukiwaliśmy kandydatów właśnie na stanowiska doradców sportowych i w dziale logistyki. Zdołaliśmy zgromadzić aż 90 e-CV. W ciągu dwóch tygodni od targów skontaktowaliśmy się z każdą osobą, aby podziękować za odwiedzenie naszego stoiska i pozostawienie CV. Część z nich zaprosiliśmy do kolejnych etapów kwalifikacji, więc targi pozwalają nam rekrutować znacznie sprawniej. 

TALENT DAYS: Kolejna edycja targów pracy w Katowicach już 12 marca — widzimy się już niebawem! Życzymy wam dalszych sukcesów w rekrutowaniu odważnych, ambitnych i energicznych kandydatów. Do zobaczenia! 

Poznaj perspektywę rekrutacji w firmie Decathlon oczami Zuzy!

Podobne

Na Talent Days możesz iść w ciemno — historia Michała

Praca w amerykańskiej firmie? Poznaj Henry Meds!

Jak Gabi stała się częścią firmy Jacobs?

Sekret firmy Aptean? Aktywny kontakt na Talent Days!

Employer branding na Talent Days oczami ADC Eastern Europe

"Budowanie relacji to moja siła" — Adrianna o pracy w HR