Natalia Pietrewicz
kwiecień 23, 2023

Jak skutecznie wykorzystać targi pracy i rozpocząć swoją karierę!

Poznajcie Ewelinę i Karolinę, rekruterki z firmy Group One, które podzielą się wskazówkami na temat tego, jak wyróżnić się spośród innych kandydatów. 

Jak skutecznie wykorzystać targi pracy i rozpocząć swoją karierę!

Dowiedz się jak skutecznie wykorzystać udział w targach pracy i rozpocząć swoją karierę – w świecie mediów i nie tylko!

Kolejna edycja targów pracy Talent Days zbliża się wielkimi krokami! W związku z tym zaprosiliśmy Ewelinę i Karolinę, rekruterki z firmy Group One, które podzielą się z tobą cennymi wskazówkami na temat tego, jak zrobić dobre wrażenie i wyróżnić się spośród innych kandydatów.

Dowiedz się jak skutecznie wykorzystać udział w targach pracy i rozpocząć swoją karierę – w świecie mediów i nie tylko!

TALENT DAYS: Cześć dziewczyny! Miałyście już okazję brać udział w targach Talent Days w roli pracodawcy. Jak wspominacie to doświadczenie i dlaczego waszym zdaniem młodzi ludzie biorą udział w tego rodzaju wydarzeniach?

GROUP ONE: Intensywnie, bardzo intensywnie! Organizacja była naprawdę świetna, był to nasz pierwszy udział w targach pracy, więc nie spodziewałyśmy się aż takiej frekwencji. Zainteresowanych kandydatów było bardzo dużo. Ciekawiło ich to, co robimy, czym jako Group One zajmujemy się na co dzień i jakie możliwości rozwoju oferujemy. Zauważyłyśmy, że temat e-commerce, performance marketingu i mediów jest dla nich bardzo interesujący. 

TALENT DAYS: Jak myślicie, z czego wynika tak liczna frekwencja? Dlaczego, z perspektywy kandydata, warto pojawić się na targach pracy?

GROUP ONE: Największa korzyść to przede wszystkim bezpośredni kontakt z prawdziwym człowiekiem, z pracodawcą. Można osobiście poczuć vibe danej organizacji i złapać go z rekruterem. Dzięki takiej krótkiej rozmowie przy stoisku firmy, można dowiedzieć się o niej trzy razy więcej, niż czytając zwykłe ogłoszenie o pracę. Jest to świetna okazja dla osób, które nie znają się na rynku pracy – mogą przyjść, porozmawiać i dowiedzieć się, że można pracować w różnych obszarach – w mediach, finansach itd. Jest to też mega spoko opcja dla osób, które nie poszły na studia albo ukończyły technikum i nie wiedzą, w którą stronę chcą iść. Targi mogą dać im obraz  i pogląd na to, czym zajmuje się każda firma, jakich kompetencji szuka u kandydatów i czy im się to podoba, czy chcieliby pracować w takim obszarze.

TALENT DAYS: Czym według was kandydat może się wyróżnić? Kiedy podchodzi do waszego stoiska na targach pracy, na co w pierwszej kolejności zwracacie uwagę?

GROUP ONE: Łapie nas motywacja ludzi. Kiedy czujemy żywe zainteresowanie, to automatycznie widzimy potencjał. Wiemy, że możemy zaoferować bardzo wiele, jeśli ktoś ma taki drive na rozwój. Z otwartymi ramionami opowiadamy o naszym programie rozwojowym w obszarze mediów i innych ofertach, jeśli czujemy, że kandydat chce się dowiedzieć więcej. Motywacja, chęć do rozwoju, poznania pracodawcy – to jest coś, co pozytywnie wyróżnia.

TALENT DAYS: Jak oceniacie obecną sytuację na rynku pracy? Czy myślicie, że mnogość dostępnych ofert ma wpływ na to, jakie podejście do rekrutacji mają kandydaci?

GROUP ONE: Tak, wydaje nam się, że rynek pracownika nauczył kandydatów takiej pasywności, trochę ich rozleniwił. Jesteśmy bardzo za tym, aby zaangażowanie było po obu stronach. My się staramy, bo chcemy mieć fajne osoby na pokładzie, ale też chcemy, żeby kandydaci pokazali, że rzeczywiście mają chęci do działania, rozwoju. Jest taka świetna metafora, że rekrutacja już dawno przestała być procesem rekrutacyjnym i stała się procesem sprzedażowym. Oznacza to tyle, że kandydat przychodzi na rozmowę, żeby sprzedać swoje skille, swoją energię i pokazać wartość, którą mógłby wnieść do danej firmy. Jesteśmy też my, rekruterzy – sprzedajemy stanowisko i nasz zespół, pokazujemy co możemy zagwarantować, jak możemy pomóc kandydatowi się rozwinąć. Jest to wtedy bardzo sprawiedliwe dla obu stron i można dojść do porozumienia w temacie wzajemnych oczekiwań.

TALENT DAYS: Poza wspomnianą motywacją i zaangażowaniem – jakie umiejętności i kwalifikacje powinien mieć kandydat idealny? 

GROUP ONE: Te cechy mimo wszystko są bardzo ważne, bo bez chęci i zaangażowania w takiej dziedzinie, jak media, może być ciężko. W kontekście mediów dużo myśli się o kreatywności, ale o wiele bardziej potrzeba umiejętności analitycznych – umiejętności łączenia kropek, wyciągania wniosków. Szukamy osób, które myślą, nie boją się wychodzić przed szereg, osób komunikatywnych i mocno analitycznych. Dodatkowo doceniamy też fakt, jeśli dany kandydat na wstępie już wie kim jesteśmy, czym się zajmujemy – zrobi pewien research przed pierwszym spotkaniem.

TALENT DAYS: Szukacie kandydatów m.in. do waszego autorskiego programu rozwojowego One School. Zdradzicie nam na czym on polega?

GROUP ONE: Jest to wyjątkowy program, właśnie zakończyliśmy jego 3 edycję. Składa się on z 3 tygodni szkoleń z podstaw marketingu. Zapraszamy osoby, które chcą zdobyć wiedzę od totalnych podstaw. Szkolimy na temat performance marketingu, mediów, marketingu, technologii. Na początku uczestnikom programu robimy Test Gallupa, aby wiedzieć jak z nimi pracować i jak dobierać ich w zespoły. Szkolenia są prowadzone przez doświadczone osoby z naszej organizacji, które na praktycznych przykładach przekazują wiedzą z obszaru performance marketingu, e-commerce, SEO, SEM i Google Analytics. Następnie wszyscy robią projekty w grupie, które prezentują przed swoimi potencjalnymi przyszłymi menedżerami. Po zakończeniu tego wakacyjnego programu wybraliśmy najlepszych uczestników, którzy od 1 września zaczęli pracę w naszej firmie, na stałe. Ważne jest też to, że w trakcie programu organizujemy dzień, podczas którego uczestnicy mają okazję zaznajomić się z pracą poszczególnych zespołów, do których potencjalnie chcieliby dołączyć w przyszłości.

TALENT DAYS: Czyli udział w takim programie to realna szansa na sukces i dalszą karierę w marketingu?

GROUP ONE: Najlepiej to widać, kiedy raz w roku mamy ewaluację działań. Przyznawane są wówczas awanse i widzimy jak osoby, które zaczynały swoją karierę od tego programu rok, dwa lata temu, dziś stają się specjalistami. Serce nam rośnie, że osoba która jeszcze niedawno była totalnie “zielona”, obecnie jest wykwalifikowanym specjalistą – nie boi się pójść do klienta, przygotować mu media plan, zaprezentować strategię.

TALENT DAYS: Wnioskując po waszych opowieściach, relacje z pracownikami są u was bardzo ważne. Stawiacie na wsparcie w miejscu pracy?

GROUP ONE: Jesteśmy mocno nastawieni na współpracę. Bardzo często pracujemy wspólnie, mamy agencje kreatywne, domy mediowe, agencje technologiczne – więc często jest tak, że klient jest obsługiwany przez kilka agencji jednocześnie, dlatego ważna jest współpraca. Jedną       z naszych wartości jest “Be open”, co naprawdę czuć wewnątrz firmy..Wszyscy jedziemy na jednym wózku, razem dociągamy projekty do końca, więc z jednej strony jesteśmy w tym wszystkim profesjonalni, a z drugiej – chcemy się dobrze bawić. Nie ma kultury rywalizacji (chyba że z innymi domami mediowymi!), działamy po prostu razem – najlepiej jak potrafimy. 

TALENT DAYS: Wracając do samego początku – spróbujcie się wcielić w rolę kandydata, który planuje szukać pracy na Talent Days. Jak przygotowałybyście się do udziału w targach pracy?

GROUP ONE: Najważniejsza rada to nie bać się rozmawiać, bo każda z tych firm jest tam po to, aby z Wami pogadać. Chcą was poznać i porozmawiać o możliwościach, które mogą zaoferować, dlatego pytajcie i rozmawiajcie! Bądźcie po prostu sobą. Kolejna rada to aby uaktualnić swoje CV, dodać to, co jest wartościowe – wszystkie kompetencje i certyfikaty.  Nie warto natomiast w tym CV kłamać, bo to i tak ostatecznie wyjdzie, np. w zadaniach rekrutacyjnych. Przygotujcie sobie pytania ogólne, które chcielibyście zadać wybranym firmom na ich stoiskach, aby mieć porównanie i kiedy otrzymacie kilka ofert, móc dokonać najlepszego wyboru na podstawie uzyskanych odpowiedzi.
Jeśli po takich targach będziecie się jedynie przechadzać, wówczas nie wyniesiecie z nich tyle, ile moglibyście, gdybyście działali proaktywnie. Dobry humor, zaangażowanie i bycie otwartym – z tym zestawem podbijesz serca rekruterów. 

Wiesz, dlaczego tak niecierpliwie na ciebie czekamy? Bo uczestnictwo w targach pracy Talent Days otwiera przed Tobą ogromne możliwości, z których naprawdę warto skorzystać. Rynek pracy wcale nie jest taki przerażający, jeśli spojrzysz na niego z właściwej perspektywy. 

Ta czeka na targach pracy Talent Days – razem z setkami rekruterów, którzy czekają, by cię poznać!

Podobne

academic meetup | tax edition

Rozkręć swoją karierę z Talent Days tak jak Iza! 

Jaki jest idealny przepis na #PerfectMATCH?

Przekonaj się, jak wygląda speed dating w Talent Match! 

Nie opowiadamy bajek. Jak Paulina dostała pracę w TVN Warner Bros. Discovery?

#PerfectMATCH Asi z firmą UPM. Bądź następny!